maandag 12 juni 2017

Leuk artikel op faceboek van Annemieke Steenbergen




Annemieke Steenbergen heeft een link gedeeld met de groep Hoekschewaards Kwebbelhoekje.
45 minuten
 
Ik heb jaren in het museum in Heinenoord mensen in de echt verbonden als ambtenaar van de burgerlijke stand maar verbaas me vaak als ik hoor dat mensen het niet kennen of nauwelijks van binnen kennen. Echt niet weet wat er aan schatten opgeborgen en bewaard liggen daar.
Een van de meerdere historische romans, die zich voornamelijk afspeelt op het Hof van Assendelft, (het streekmuseum dus) ons huidige museum Hoeksche Waard, heeft de titel 'Tussen rang en stand' meegekregen en verscheen 4 oktober 2016 bij Zomer & Keuning. Deze is geschreven door Marja Visscher Die roman geeft bijvoorbeeld een heel mooi sfeerbeeld en als je van lezen en streekromans houdt dan zou ik deze zeer zeker aanschaffen en lezen.
Het auteursblog van Marja kun je vinden op: www.marjavisscherauteur.blogspot.com
Op deze blog alle nieuwtjes wat betreft haar auteursactiviteiten.
Er zijn ook heel regelmatig lezingen in het museum en je kunt er zo maar Louise Janssen o.a als gastvrouw tegen komen. Dus kijk maar, toch wel leuk om iets meer van de streek te weten en van o.a een schrijfster van hier, de plek waar je woont in onze mooie waard immers. Heb het goed en geniet van de dag.

Wie van buiten de Hoeksche Waard komt en het voornemen heeft om het eiland een dagje te bezoeken, laat het mij even weten, (marjavisscher51@gmail.nl ) er ligt een brochure van het museum, een boekenlegger en een pen van uitgeverij Zomer & Keuning voor je klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten