zondag 11 november 2018

Badhoeve lezing had iets weg van een gezellige reünie


De Badhoeve lezing vanmiddag in galerie ARTcetera had iets weg van een gezellige reünie. De gasten kwamen niet allemaal uit Badhoevedorp, maar o.a. ook uit Aalsmeer en Wilnis. Het leuke is dat mijn gasten allemaal wel iets hadden met het landgoed De Badhoeve. Soms omdat voorouders er hadden gewerkt of er zelfs hadden gewoond. Herinneringen werden opgehaald die in de families van vader of moeder op de kinderen over  waren gegaan. Zo was er de nazaat van de bekende hoofdopzichter van De Badhoeve. Er werden afbeeldingen en bouwtekeningen van het in eerste instantie goed bewaarde melkhuis getoond en goed bewaarde jubileumboekjes en krantenknipsels. Er werden zelfs plannen geopperd om al het materiaal dat er bestaat nog eens tentoon te stellen. Na de lezing kon ik mijn gasten nog verrassen met geluidsopnamen van de muziek die mijn hoofdpersoon Hermina Dijk had gecomponeerd. Door toedoen van de heer Hans Esman kreeg ik door professionele musici uitgevoerde werken voor viool en piano en delen uit het oratorium 'Gottes Allegegenwart' (Gods alomtegenwoordigheid) met solisten koor en orkest te pakken. Al met al een zeer geslaagde Badhoeve lezing, met dank aan Tanja Kronenberg van galerie ARTcetera. Op naar mei 2019 wanneer het eerste deel 'Lied van wind en water' zal verschijnen bij uitgeverij Zomer & Keuning.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten