woensdag 31 januari 2018

Manuscript eerste deel trilogie De Badhoeve is gereed

Het eerste deel van de trilogie De Badhoeve is klaar. Het werkelijk afronden van het manuscript neemt ook nog wel even tijd. Nakijken en opnieuw op alle zinnen een beetje 'kauwen' of ze goed zijn, hoort er nu eenmaal bij. Vervolgens maak ik een synopsis en schrijf daar direct ook al bij hoe de vervolgdelen er uit zullen gaan zien. Het verhaal zit compleet in mijn hoofd en het is dan ook heerlijk om direct nadat ik het eerste deel heb ingeleverd, het leven van de geƫmancipeerde componiste Hermina Dijk en de tot agrariƫr omgeturnde Amsterdamse advocaat Jacob Amersfoordt verder gestalte te geven. Wie nieuwsgierig is naar deze twee naast elkaar levende ego's moet maar eens via Google wat meer over hen lezen. Het is de puur Hollandse geschiedenis van het leegpompen van het Haarlemmermeer en ontwikkelen en inrichten van het gewonnen land en de landbouw aldaar. Hun prachtige boerderij op Engelse leest geschoeid, groeit uit tot het huidige Badhoevedorp. Aan mij de eer jullie als lezers daar in mee te nemen. Jacob die als eerste de agrarische stoommachines naar hier haalde, zelfs burgemeester werd en het gevecht van Hermina om als componiste niet ondergesneeuwd te worden door alles wat er op De Badhoeve gebeurt. Voor beiden heb ik een karakter ontwikkeld waardoor we straks als de boeken worden gepubliceerd van heel dichtbij, bijna vanonder hun huid meemaken hoe hun beider leven er rond 1856 uitzag en welk gevecht zij beiden hebben moeten leveren om echt gelukkig te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten