maandag 19 februari 2018

Alle laden open voor deel twee van De Badhoeve


Na het afronden van deel 1 van de trilogie De Badhoeve even een adempauze ingelast. Mijn aandacht wordt nu verplaatst naar de signeersessie in Amsterdam op de Huishoudbeurs en een lezing in Puttershoek. Vervolgens komt 'Elke dag is anders' alweer bijna uit. Toch kriebelt het om aan deel twee van De Badhoeve te beginnen. Alle laden in mijn hersenen staan wagenwijd open. Het historische onderzoek ronde ik immers bij deel 1 al af. Mijn hoofdpersonen zijn dus bekend en ik weet aan de hand van het calendarium hoe het hen in de jaren na 1857 verging, hoe zij zich beiden inzetten om van het landgoed De Badhoeve een succes te maken. De laden play, love, joy, heart en incidents staan open. In elk van hen zit wel iets dat past in het leven van Jacob en Hermina Amersfoordt-Dijk. De tijd zwoegt voort en omdat het toch nog steeds winter is en de ramen beslagen is het met 'enjoy the litlle things' toch heel verleidelijk om de pen in de inktpot te dopen en de eerste woorden van deel twee aan het papier toe te vertrouwen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten