maandag 12 augustus 2019

Afronden manuscript


Ik vind het sneu voor degene die nu op vakantie zijn, maar van de week gaat het regenen en werkelijk, ik kan me er op verheugen. Even niet afgeleid worden door de tuin en de droogte, even niet in de luie stoel in de zon, even geen terrasjes pakken, maar gewoon lekker aan de slag. Ik ben mijn manuscript aan het afronden waarin deze figuur, hier op de fotocollage, de hoofdrol speelt. Zijn verhaal is geschreven, nu nog wat aanvullingen vanuit het brievenarchief, dan nog de verantwoording en een calendarium. Vervolgens ga ik per hoofdstuk met aandacht langs de tekst om het na te kijken en schrijf voor de uitgever een synopsis. Toch blijft mijn hoofdpersoon uiteindelijk nog wat weekjes bij mij. Pas na mijn vakantie in september draag ik hem over aan de uitgever. Maar niet alvorens ik hem na de vakantie met een frisse blik nog een keer in de ogen heb gekeken en zijn avonturen nog eens de revue heb laten passeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten