maandag 3 juli 2017

Correctieronde 2de deel trilogie 'Tot de maan en weer terug' achter de rug


De auteurscorrecties zijn inmiddels weer terug naar bureauredacteur Petra Kruijt van Zomer & Keuning. Van de week stuurde zij mij ook de complete omslag met de tekst voor de achterzijde. Het ligt in de bedoeling dat de roman 'Tot de maan en weer terug' rond 12 september a.s. zal verschijnen. Ik ben nu in afwachting van de correctieronde van de literair historische roman 'Maannachten' over het leven van Josépine Fesser de partner van de kunstschilder J.B. Jongkind, ook daar zal Petra zich over buigen. Deze roman verschijnt in oktober. Ook deze omslag kreeg ik toegezonden door Monique Boltje echter onder geheimhouding. Eerst moeten daarvoor nog de brochures verschijnen waarbij, logisch, het primeurtje uitgeverij Zomer & Keuning toekomt. Maar ik kan al vast verklappen dat ook deze omslag weer oogstrelend is. Het eerste boek in die historische reeks was de door mij geschreven roman 'Tussen rang en stand'. Collega schrijfster Henriette de Smet zorgde met 'Last en liefde' voor de tweede uitgave. 'Maannachten' zal de derde worden. Daarnaast schreef ik nog 'De Wolkenkijker' en 'Het Limoenwijf'. De Wolkenkijker ligt bij de uitgeverij met de bestemming 2018, evenals het derde deel van de trilogie in de romanserie 'Elke dag is anders'. Vanaf begin december deed ik een half jaar historisch onderzoek voor mijn volgende boek. Een maand geleden ben ik daar aan begonnen en schrijf momenteel gestaag verder aan de literair historische roman 'Johanna', die na 16 jaar dienstmeisje te zijn geweest, in 1727 in het huwelijk trad met thesaurier-generaal, later raadspensionaris van Holland, Simon van Slingelandt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten