zaterdag 25 mei 2019

Lezing in huiskamersfeer voor Bibliotheek Hoeksche Waard

Hoewel ik vaak lezingen geef voor volle zalen, zitten er bijeenkomsten tussen, waar het publiek om de een of andere reden het laat afweten zoals dit keer bij de Bibliotheek Hoeksche Waard. Stembusperikelen, een goede film op tv, of gewoon een mooie zonnige avond? Geen idee! Maar dat neemt niet weg dat ik ook dan de lezing gewoon doorzet. Ook dan kan het onder het genot van een kopje koffie ook heel gezellig zijn. Die mensen hebben namelijk wel de moeite genomen om iets meer van het door mij geschreven boek te weten te komen. Later lees ik dan dit kleine verslag en dan weet je: er zijn lezers die dit gewoon heel erg waarderen en weten wat genieten betekent. Ingrediënten? Een goed boek, een lezing met mooie muziek ooit gecomponeerd door de hoofdpersoon uit het boek en vervolgens een reisje door de prachtige polder van ons eiland Hoeksche Waard. Hoe waardevol kan dan je avond zijn? Lees mee met het kleine 'geniet moment' van Lia.

Gisteravond in de bibliotheek van 's Gravendeel de meest bijzondere lezing ooit meegemaakt van de Hoeksche Waardse schrijfster Marja Visscher.
Er waren op deze lezing welgeteld 3 belangstellenden aanwezig, waarvan ik er één was. Toch heeft Marja haar lezing gewoon door laten gaan en heeft verteld over haar laatst uitgekomen boek: Lied van wind en water, het eerste deel van haar Badhoeve trilogie.
Het was alsof we bij haar op de koffie waren. Ze heeft ons alles verteld vanaf totstandkoming tot het eindresultaat zoals dat nu voor ons lag.
Een geweldig interessant verhaal, want Marja is niet alleen een fijne schrijfster, maar ook een heel goede verteller.
We hebben een heerlijke - extra lange - avond gehad en op de terugweg heb ik nog genoten van de prachtige avondlucht. Het was helemaal áf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten