vrijdag 4 oktober 2019

Waar is de romantiek gebleven?


Momenteel werk ik op drie terreinen, schrijven, zoeken en correcties. Niet saai en lekker afwisselend. Zeker het zoeken naar materiaal voor mijn nieuwe onderwerp. Alleen vanmorgen dacht ik, toen ik al minstens twintig antiquariaten had bezocht, via Google, wat wint het gemak het toch van de romantiek. Het lijkt nog zo kort geleden dat ik bijna elk weekend besteedde aan boekenmarkten, boekenbeurzen en het bezoeken van antiquariaten in dorpen en steden. Lekker struinen in al die winkeltjes en dan met verworven aanwinsten gezellig ergens koffie drinken, vaak met veel meer thuiskomen dan alleen het boek waar je naar op zoek was. Even kriebelt het weer, het weekend gaat er tenslotte aankomen. Maar dan kijk ik naar buiten, stromende regen. Geen ruggengraat constateer ik, als ik plotseling heel blij ben met al die digitale boekwinkeltjes. Ik hou het maar even op de romantiek van een wandeling met de kleine Sammy. Alle twee een jas aan en kraag op...lekker even een frisse neus halen in de polder en dan aan de koffie. Zorgt net zo goed voor romantiek. Maar het blijft een doekje voor het bloeden, echte romantiek zit niet in het digitale. Ik twijfel, of toch? Want wat laat ik mijn hoofdpersonen, digitaal nog wel, zo-even nog samen doen...? Nou ja, het is maar hoe je het bekijkt, toch?! Fijn weekend allemaal!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten