zaterdag 22 september 2018

Druk bezochte 'Frans Naerebout dag' in MuZeeum


Vandaag ondanks de vele regen, dat werkelijk met bakken uit de hemel kwam, toch een geslaagde 'Frans Naerebout dag' in het maritiem MuZeeum van Vlissingen. Met dank aan Karen Kroeze hoofd communicatie van het museum, Gerda en Margreet van boekhandel 't Spui die de museumboekwinkel verzorgen. Daarnaast gaat mijn dank uit naar lezers Paul en Inge Groesbeek uit Middelburg voor het maken van de foto's. Voelde me vandaag trouwen extra onderdeel van de geschiedenis: Ik als nazaat van Frans Naerebout, in de lijn van zijn zoon Levinus, ontmoette in het MuZeeum Arthur Scheijde, designer en schrijver, maar vooral tekenaar van het Naerebout affiche en de heerlijk striptekeningen die de zaalwand siert in het museum en waar de kinderen ronduit dol op zijn. Het verhaal van de redding van de Woestduyn in strip, kan het leuker?! Ook Arthur is net als ik onderdeel van de geschiedenis. Wanneer Frans Naerebout namelijk Arthurs voorouder niet van het schip de Woestduyn had gered, hadden wij toch echt die prachtige strip moeten missen, sterker nog dan was er van heel Arthur geen sprake.
Wie vandaag een gesigneerd exemplaar van de roman De Wolkenkijker gemist heeft in het museum heeft zich blijkbaar toch van een exemplaar voorzien via Bol en Bruna, lekker droog vanuit de luie stoel. Bij thuiskomst klikte ik op beide webshops van best verkochte boek op mijn boekenpagina's. Op beide sites is De Wolkenkijker vandaag in rangorde omhoog gesprongen. Nog net de Maannachten niet ingehaald, maar what ever. Eén nadeel van de verkiezing van de luie stoel boven een bezoek aan het gezellige MuZeeum lieve mensen is u toch fataal geworden, u werd dan weliswaar niet nat maar het haalt het niet bij de leuke sfeer, de zang van het Loodsenkoor, de lezing en de nodige handtekeningen die ik uitdeelde tijdens de signeersessie (zie fotocollage). Om nog maar te zwijgen van het missen van die leuke boekenleggers die mijn uitgever Zomer & Keuning beschikbaar heeft gesteld. Haha alles heeft tenslotte zijn prijs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten